Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2010

6 ΣΤΑ 10 ΠΛΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ!!!


Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τα ακτοπλοϊκά πλοία! Οι απανωτές βλάβες και τα ναυτικά ατυχήματα - από φωτιά στο μηχανοστάσιο ταχύπλοου ενώ ήταν μεσοπέλαγα μέχρι προσκρούσεις - που καταγράφονται από την αρχή της θερινής, τουριστικής περιόδου έως και τώρα, όχι μόνο ταλαιπωρούν χιλιάδες επιβάτες, αλλά το κυριότερο είναι ότι προειδοποιούν: Πληρώματα και υποσυντήρητα πλοία έχουν φτάσει στα όριά τους. Αναδεικνύουν ότι ναυάγια όπως αυτό που έγινε με το «Εξπρές Σαμίνα» μόνο τυχαία δεν είναι.

Χαρακτηριστικό δείγμα της κατάστασης που επικρατεί στην ακτοπλοΐα αποτελεί η εταιρεία HSW, με 32 πλοία, η οποία ανήκει στις πιο κερδοφόρες του κλάδου. Οι ναυτεργάτες των πλοίων της δουλεύουν μέχρις εξάντλησης. Πρόκειται για την εταιρεία που μέσα σε μία μέρα, στις 6 του Αυγούστου, λαχτάρησε και ταλαιπώρησε 1.594 επιβάτες, με δύο από τα υποσυντήρητα πλοία της. Στο ένα εκδηλώθηκε πυρκαγιά και στο άλλο βλάβη.

* Πρόκειται για μία από τις εταιρείες που πρωτοστατούσε στην ποινικοποίηση των αγώνων που έδιναν το τελευταίο διάστημα οι ναυτεργάτες, διεκδικώντας τα αυτονόητα, όπως την υπεράσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και σύγχρονες, φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που θα ικανοποιούν τις μεταφορικές ανάγκες του λαού.
* Ο εκπρόσωπος της εταιρείας «έκλαιγε», ως μάρτυρας, μέσα στα δικαστήρια και τις τηλεοράσεις, για το ...«χτύπημα» που δέχεται ο τουρισμός από τις ναυτεργατικές κινητοποιήσεις. Την ίδια στιγμή, βέβαια, εκτός όλων των άλλων, μετατρέποντας σε άπιαστο όνειρο για τη λαϊκή οικογένεια ένα ταξίδι με τα πλοία της, έχει εκτινάξει το ακτοπλοϊκό εισιτήριο της οικονομικής θέσης, από Πειραιά για Ικαρία, σε ποσοστό 435% από το 2001. Για ένα ταξίδι 7 ωρών στο κατάστρωμα, δηλαδή για μια πλαστική καρέκλα, ο επιβάτης είναι αναγκασμένος να δώσει 40,50 ευρώ!

Από το 2002, οπότε η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έθεσε σε εφαρμογή το νομοθετικό της έκτρωμα 2932/2001, με το οποίο άρχισε η σταδιακή εναρμόνιση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την «απελευθέρωση» (άρση του καμποτάζ) των θαλάσσιων ενδομεταφορών, τα προβλήματα που αντιμετώπιζε μέχρι τότε η ακτοπλοΐα διογκώθηκαν και πολλαπλασιάστηκαν. Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, ώστε σήμερα, πριν ακόμα τεθεί σε πλήρη ισχύ ο κανονισμός 3577, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα να είναι εφιαλτική.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας: Από τα 42 επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία, που αυτή την περίοδο δρομολογούνται από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και ενώνουν το νησιωτικό σύμπλεγμα με τον κύριο κορμό της Ελλάδας, μεταφέροντας τον κύριο όγκο επιβατών, τα 14 (δηλαδή το 33,3%) έχουν έτος κατασκευής μεταξύ του 1972 και του 1979! Αλλα 14 είναι της τελευταίας 10ετίας και έχουν έτος κατασκευής μεταξύ του 2000 και του 2007 και τα υπόλοιπα είναι 20ετίας, δηλαδή από το 1980 έως το 1999 (μάλιστα μόνο ένα πλοίο από αυτά έχει το '99 έτος ναυπήγησης).

Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στα πλοία που εκτελούν ενδονησιωτικές συγκοινωνίες και στα φορτηγά - οχηματαγωγά και δεξαμενόπλοια που εκτελούν ακτοπλοϊκούς πλόες. Το 2009 (σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΥΕ) καταγράφηκαν 392 πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών!

Ωστόσο, οι βλάβες και τα ατυχήματα εμφανίζονται ακόμα και στα πλοία που είναι νεότερα σε ηλικία, για να αποδειχτεί ότι είναι υποσυντήρητα.

Αυτοί οι ενδεικτικοί και μόνο υπολογισμοί και στοιχεία, αλλά κυρίως η ίδια η καθημερινότητα και όσα απελπιστικά βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες και συνολικά οι εργαζόμενοι, καταρρίπτουν εντελώς το επιχείρημα ότι ο ανταγωνισμός και η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών θα έφερναν πολλά και σύγχρονα πλοία στην ακτοπλοΐα και θα έριχναν τις τιμές στα εισιτήρια. Το επιχείρημα, δηλαδή, που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πατώντας μάλιστα στους 80 νεκρούς του ναυαγίου του «Εξπρές Σαμίνα», για να ψηφίσει το νόμο 2932 το 2001. Το επικίνδυνο «έργο» του ΠΑΣΟΚ επαύξησε η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία, προχωρώντας παραπέρα, το 2006 κατάργησε το όριο ηλικίας στα ακτοπλοϊκά πλοία!

Στην ίδια επικίνδυνη ...ζυγαριά του «κόστους» μπαίνουν και όσα καινούρια πλοία ναυλώνονται, αφού η επαρκής και ολοκληρωμένη συντήρησή τους μπορεί να κρίνεται ασύμφορη από τους ιδιοκτήτες τους.

Οσο για το αν αυξήθηκε ο στόλος, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του υπουργείου, ενώ τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, από τα τρία μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Ραφήνα, Λαύριο), αποπλέουν 42 πλοία, πέρσι ήταν 47 και το 2008 ήταν 49. Το 2002 ήταν 56!

Επίσης, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Το 2002 ήταν 32 και φέτος έχουν απομείνει 17! Μάλιστα, από αυτά τα περισσότερα είναι υδροπτέρυγα και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη!

Είναι σαφές ότι οι εφοπλιστές όχι μόνο δεν έφεραν πλοία, αλλά με μπούσουλα την κερδοφορία τους μειώνουν συνεχώς τον ακτοπλοϊκό στόλο, καταδικάζοντας τα νησιά και πετώντας τους ναυτεργάτες στην ανεργία.

Είναι, επίσης, ενδεικτικό ότι το διάστημα 2008 - 2009 έδεσαν 17 ακτοπλοϊκά πλοία και 3 από αυτά βγήκαν εκτός στόλου, πετώντας πάνω από 2.000 ναυτεργάτες στην ανεργία. Κι αυτό συμβαίνει ενώ ολόκληρα νησιά απομονώνονται από την ηπειρωτική χώρα ακόμα και για μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των νησιωτών σε ζητήματα υγείας, κτλ.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΠΡΕΖΑ TV
18-8-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου